Skidresa -09

På väg hem i snöoväder efter en riktigt härlig vecka som spenderades i Bydalen....i backen och i stugan!
Pga den helt urusla sändningen ute i skogen har det helt enkelt inte gått att blogga så det får bli ett lite längre inlägg idag...det har jag dessutom tid till då vi har ungefär 10 timmars bilresa kvar!

Söndagen påbörjades med en liten skidskola då jag och Benny skulle ta oss ner för backen med alla hejandes på oss med diverse tips...gick väl sådär....trillade x antal gånger...eller trillade och trillade jag slängde mig handlöst...det gick ju så satans snabbt när man väl fick upp farten och stanna det kan jag bara inte...men inga brytna ben och tillsist fattade vi iaf hur vi skulle ta oss ner...Benny fick kläm på det ganska snabbt men det tog lite längre tid för mig....ploga kan jag iaf....efter en hel dags skidåkande blev det in till Hallen och handla och sen hem och laga hamburgare och dricka lite grogg, öl, vin etc!

Första dagen började givetvis toan kärva dessutom...man gjorde vad man skulle i en påse som sen drogs ner i en större sopsäck..dessa påsar fastnade i hjulen som drar ner allt...så jag och Andréa fick fixa skiten...med lite hjälp från Linkan...roligaste ever....riktigt äckligt....som tur va hade vi fått i oss en del dricka så det va inte så farligt trots allt...

Måndagen påbörjades lite senare på morgonen...folk va lite sega och ömma som in i...träningsvärk 2000...det va helt sjukt att man kan ha så ont...i muskler jag inte visste jag hade...mina biceps va sjukt spända...men dagen spenderades i backen...sen blev det spagetti och köttfärsås...en massa dricka...kortspel som varade i en hel evighet...Andréa stod för veckans första superfylla! Linkans kommentar:
"Ah hon är bara salongsberusad plus"

Tisdagen bjöd på jäkla kallt väder med en massa blåst och snö...så det blev inte jättemånga timmar i backen....fortfarande hade vi inte varit uppe i toppliftarna pga vädert...tur för mig då jag fortfarande inte hade lärt mig stanna...sen blev det in och handla och hem och göra korvstroganoff! Denna kvällen blev en helt nykter kväll för mig då jag skulle köra till backen dagen efter...men det va inte mindre roligt för det...fick bevittna en hel del myyycket äckliga saker...men sjukt roliga när NL, Linkan, Fille och Andréa körde ett tärningsspel med olika insatser...helt sjukt...

Onsdagen bjöd på samma dåliga väder så det finns inte mycket att säga där inte...gnska lugn kväll...alla va ganska bakis och trötta...förutom jag då :)

Torsdagen va riktigt härlig...inte speciellt blåsigt...solen sken hela dagen...toppliftarna va öppna...ja det kunde inte bli bättre...tills jag kom upp...herregud va det måste ha varit en syn när jag skulle ta mig ner för dessa backar...trilade stup i kvarten och åkte bara upp två gånger innan jag bestämde mig för att sluta riskera mitt liv och mina lemmar och hålla mig till de blå och gröna backarna...dom andra njöt nog iaf...lite lagom härlig kväll sen också...

Sista skiddagen va helt okej...blåste och va sjukt dimmigt men toppliftarna va öppna för dom andra...jag och Benny körde dock för oss själva...övade lite på att stanna och han åkte baklänges och lite sånt...ganska drygt va det men det blev ingen lång dag för dimman va sjuk! Käkade pizza på kvällen...alla laddade inför sista kvällen...Sebbe lovade att inte försöka somna...haha vilket han gjort alla kvällar hitintills iprincip...kollade handbollen...sen spelade vi ölspelet...ja fulla blev vi iaf allihopa!

Sjukt segt att gå upp imorse...NL sågade satan och alla va ganska bakfulla...jag tog på mig att köra första passet eftersom jag inte kände mig särskilt bakis...jepp så städning och allt sånt va klart lite senare än beräknat men iväg kom vi iaf :)

Och ja...sammanfattning...vi har haft riktigt roligt....jag har iaf....kan väl säga att jag bjudit på ett par skratt i backen när jag slängt mig lite hit och dit...god mat varje dag...!

Kommer foto så fort det bara går!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0