Can you hear me whisper?

Har varit med om en hel del idag...
Åkte med moster till IKEA imorse...jag inhandlade gardiner och en massa annat bra att ha...
Eftersom Katta ska flytta på lördag så ska hon givetvis uppgradera hela sitt bohag...inget från förra lägenheten ska med...så ny soffa, ny säng, ny tv ja allt ska va nytt...idag skulle hon ha en ny fotölj...när vi väl skulle hämta den i facket där den låg så sa jag ganska så bestämt att den kommer vi aldrig få in i bilen...men envis som hon är så tyckte hon att jovisst kommer vi det...jag nekade typ tio gånger men hon trodde att vi kunde få in denna kloss i bilen...
Till killen i kassan frågade hon om han trodde att den kunde gå in i en vanlig bil....han bara: Hmm ja det beror ju på vad du har för bil! Katta svarade lite mhmmm ja en vanlig typ...och sen sa hon: Jag gillar utmaningar så det går säkert...
Hmm jaja tänkte jag då...utmaningar med nederlag isf!
Och vem hade rätt? Jag! Fotöljen va givetvis alldeles för stor för att gå in i bilen...fast att två snälla farbrödrar försökte hjälpa oss fick vi snabbt se oss själva besegrade och ringa min stackars pappa som precis hade vaknat och fick komma in och hämta oss...
Så där satt vi snällt på IKEAs parkering med en bil fullproppad med kassar...för hon köpte nämligen 25 innerkuddar?!
Och jag blev mer och mer stressad när jag såg klockan ticka på eftersom jag skulle va hos Ida och klippa mig klockan två...som tur va dök pappa upp tjugo över ett så jag hann med nöd och näppe til Ida i tid!

Efter besöket hos Ida...där håret blev superfint btw...nu kan jag äntligen fixa håret igen och slippa ha det uppsatt alltid...så följde jag med Boel till hennes lägenhet i Lund för att hämta post! Fick oss en rejäl pratstund i bilen :)
Egentligen ville hon nog bara att jag skulle följa med för att hon hade läst klart tvåan i Twilight-serien och ville ha resterande två ;)

Efter resan till Lund väntade middag hemma hos moster...sista middagen innan flytten...
Fick hennes superövergoa sparrisrisotto...fläskfile och jättegod sallad! Hallonsorbet till efterrätt :)
Så nu sitter jag här proppmätt fortfarande och funderar på om jag ska va så tråkig och gå och lägga mig redan...är så jäkla trött...egentligen önskar jag att jag hade en borr så jag kunde sätta upp mina gardiner fast då hade väl grannarna blivit lite sura om jag börjat borra nu haha...nä får be pappa komma och borra snart istället :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0