Mysgubbar!!

Ja jag cyklade förbi skomakaren idag...haha låter som jag bor i värsta lilla byn på landet men vi har ju faktiskt en skomakare här i stan! Och utanför satt ett gäng med äldre män...kan väl ha varit runt 65-70 år något sånt...och det såg så mysigt ut! Solen sken på dom och dom skrattade och pratade...nästan så att man ville stanna och sätta sig hos dom och be dom berätta såna roliga historier om när dom va små och dom fick gå till skolan flera kilometer och sånt...älskar att lyssna på historier från förr...kanske därför som jag är en sån smygnörd när det gäller museér och sånt...haha! Gillar historia...hade jag inte blivit sjuksköterska så hade jag velat bli arkeolog...så spännande!
Och lillebror berättade härom dagen att han kanske vill bli historielärare så det ligger väl i släkten :)

Vädret svek idag...fick bara typ en och en halv timme i solen sen försvann den...hann inte ens bada :(
Och nu säger dom att det ska bli dåligt väder igen...aaamen!

Btw Hannah fick lägenhet i Växjö....sååå roligt! Och fin är den!! Längtar tills man kan få komma upp och hälsa på dig och leva lite studentliv när jag har gett mig ut i det riktiga arbetslivet :D
Nä nu ska jag, bror och Andréa kolla på bio...ska se "Änglar och demoner"!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0