Det ska inte va så svårt.

Jaha så då kom studiemedlet idag....7820 kronor!
Denna dagen innebär både glädje och ångest...
Alltid kul att få pengar...man kan betala räkningarna inte så kul...och man kan handla mat lite roligare samt att man inte behöver känna sig som världens fattigaste...
Meeen dessa pengar räcker inte särskilt långt...detta kan nog alla studenter som har egen lägenhet intyga...det kostar att bo själv...hyra, mat och sen dessutom busskort för mig som pendlar!
Sen ska jag inte sticka under stolen med att jag handlar en del onödigt och fikar en hel del...men man måste ju få lov att roa sig lite! Nöje måste få räknas in i budgeten :)

Bara det att det skulle kunna va roligt att någon månad känna att man inte behövde oroa sig över hur mycket pengar som är kvar i slutet av månaden utan istället bara kunna slippa tänka på det för det finns pengar kvar...nä istället hoppas man på att få jobba extra så att nästa månad kanske kunna känna så....dock händer det väl aldrig att den känslan infinner sig...men det är väl bara att lära sig leva med det för så länge man är en vanlig medelsvensk och ingen höjdare så är väl det så här livet kommer se ut tills man kastar in handduken!
Deprimerande....

Trots allt detta är jag faktiskt väldigt nöjd och lycklig...
Jag har ju min helt underbara familj...som hela tiden sticker till mig saker så att jag klarar mig även om jag inte behöver det :)
Och dessutom ska man ju ta tillfället i akt och njuta av allt gratis...som en promenad i den fina vårsolen eller sina vänners härliga sällskap!
Och till sommaren är ju faktiskt mycket gratis....stranden, mamma och pappas pool....längtar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja gode gud poolen är nog det bästa på hela sommaren :D det kan tom min mobil intyga haha!!! :) Lagt in mina semesterveckor nu och bara drömmer mig bort till sommar och sol... Hörs sen Love!!

2009-03-25 @ 14:34:32
Postat av: Anonym

ja gode gud poolen är nog det bästa på hela sommaren :D det kan tom min mobil intyga haha!!! :) Lagt in mina semesterveckor nu och bara drömmer mig bort till sommar och sol... Hörs sen Love!!

2009-03-25 @ 14:34:45
Postat av: Moster Katta

Hej stumpan! Det låter som om du har det väldigt tufft med att få pengarna att räcka till, jag lider med dig! Jag tror att alla någon gång i livet är där du är just nu men förhoppningsvis blir det bättre tider för dig! Jag betalar ditt busskort denna månaden, så njut av att fika med dina fantastiska vänner! Kramkram

2009-03-27 @ 11:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0