Taking charge!

Igår spenderades dagen och kvällen i Lund!
Eftersom vädret var helt underbart så mötte Boel upp mig i stan där vi sen gick lite och kollade...hon visade mig en massa fina saker som hon skulle köpa när hon blev rik :)
Handlade med oss fika hem som vi avnjöt i hennes fina lägenhet efter en promenad hem från stan där alla cyklisterna bara hade en längta av att köra över mig...vi som gick där i våran godan ro :P
Efter fikan flyttade vi oss ut på balkongen...oohh va mysigt det va...satt där jättelänge och drack te och njöt i solen...riktigt härlig fredagskväll! Som i alla andra studentområden hörde man musiken från någons lägenhet och några grillade på gården...härligt! Får mig att ångra (men bara väldigt lite) att jag inte flyttade till någon studentstad...
Sen gick vi in och Boel lagade middag till oss...tomatsoppa och vitlökskrutonger...jättegott!
Och sen tog hon fram rabarberpaj...mumsig som attan va den också...
Timmarna bokstavligt talat flög iväg...vi hann ta igen iprincip allt som vi inte har berättat för varandra eller glömt att skvallra om innan :)

Och rätt som det var va klockan ganska mycket så då va det dags för mig att ta bussen hem...
Lite sugen blev man på utgång när en massa uppklädda, inte särskilt nyktra människor kommer på bussen och snackar och är på gott humör...men nä det va skönt med en myskväll!
Sen fick jag sitta på Södervärn och vänta i en halvtimme...frös så att jag trodde jag skulle bita av mig tungan...usch de va inte kul! Fast som tur va så snackade Boel med mig ända tills bussen kom så tiden gick ganska snabbt ändå!
Sen hoppar jag av bussen hemma och hör någon ropa på mig...och där kommer Cecil och Micke...som tydligen hade åkt samma buss...så då blev det ett snabbt förhör om filmen dom sett va bra innan jag nästan sprang hem till lägenheten...

Kunde inte få upp värmen när jag väl kommit i säng och väcktes dessutom ett flertal gånger av att mobilen ringde...kanske ska börja stänga av den på natten...men nää!

Idag blir det en runda in till Malmö för att umgås med några från Andréas klass...med tanke på att dom är typ två tjejer (med henne) i hennes klass kan det ju bli en ganska rolig kväll :P
Skulle antagligen grilla så får väl hoppas att det slutar regna snart :S
Kanske utgång i Malmö eller om vi fortfarande kände som vi gjorde i veckan så blir det kanske bara förfest i Malmö och sen hem och ut här...haha låter ju knäppt men ibland bara måste man!
Nä nu ska jag ta tag i mitt liv och kanske börja med att hoppa in i duschen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0