Aaajj!

Ja som jag skrev igår så va jag rädd för att få träningsvärk...fast vi stretchade noga och allt så va det väldigt svårt att komma ur sängen imorse...gjorde väldans ont...
Va precis ute på en pw med Cecil...skulle egentligen på StepStyrka med Andréa men den stackaren blev kvar i Malmö och fixade med skolgrejs...så det blev alltså power walk istället och efter pw:n kunde jag inte få av min topp...på allvar...det gjorde för ont att ta upp armarna och dra den över huvudet...såg nog ganska roligt ut när jag fastnade med den halvvägs uppe och kunde inte röra på mig...men nu har jag iaf duschat och ska bara ligga här i soffan hela kvällen och inte röra mig!

Imorgon har jag sovmorgon...har en introduktion i skolan halv fem....så jäkla knäppt att lägga dom så sent...hela dagen går ju åt och sen är man hemma skitsent...får alltså bli en pluggdag imorron...
Någon sa i skolan, tror det va igår, att vi har elva veckor kvar sammanlagt i skolan...sjuukt...elva veckor låter ju som ingenting...sen är jag färdig...leg. sjuksköterska! Wow...overkligt...bara två tentor och en bedside sen är det faktiskt slut!

Såg precis en youtube-video som någon lagt ut på facebook om en tjej som tagit vaccinet mot nya influensan (svininfluensan) och bara kunde gå och springa baklänges...hur overkligt är inte det?
Tycker det är synd att media blåst upp allt så himla mycket...inte bara själva influensan utan nu givetvis även vaccinet! Det pratas om biverkningar av vaccinet och givetvis kan man få biverkningar (tack jag vet)...men det kan man få av alla vaccinationer, dock är väl inte detta lika säkert som andra eftersom man framställt det så snabbt. Efter allt man har hört och vi har fått höra en del då man vistas på sjukhus så är dom flesta ändå positiva till det inom sjukvården. Vi ska ju trots allt försöka skydda dom sjuka människorna och gör det genom att själv inte bli sjuka! Men det finns mycket att läsa och det bör man nog göra innan man bestämmer sig om man ska ta det eller inte.

Nu ska jag göra snart göra skorpor och te och kolla på Greys Anatomy...inget sällskap ikväll inte!
Men det får gå ändå :)
En tanke går dock som vanligt till den lilla polisen borta i V-land!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0