Everything must come to an end

Tre veckor har nu rusat förbi och jag är hemma i kalla, regniga vinter Sverige igen!
Thailand va härligt! Vi hade väldig otur med vädret dock...har inte regnat så mycket i Thailand på 20 år...weeii va kul för oss...men ett par dagars sol fick vi och då pressade vi som attan.

En kort resumé av resan...har ju egentligen hur mycket som helst att skriva för det hände ju en del kul saker :)
En lååång flygresa tog oss till Bangkok och därefter till Hat Yai, tog minibuss därifrån till en liten skithåla som va typ en u-sväng bara där vi spenderade vår första natt tillsammans med en massa ödlor!
Dagen efter mötte vi upp Tommy och Fredde på Koh Lipe...jätteliten mysig ö där vi hade bungalows som låg precis nere vid stranden...snorklade och solade, hade hur mysigt som helst...och jag och Micke blev magsjuka!
Efter ett par dagar på Koh Lipe drog vi till Koh Lanta....där vi fick båtturen från helvetet, ösregn och motorerna gick sönder hela tiden så vi kom fram som fem dränkta katter. På Koh Lanta blev vi inte långvariga....familjehotell och dåligt väder, dock brände jag mig som satan när vi låg vi poolen och det va lite molnigt och vi inte smörjde in oss!

Efter Koh Lanta drog vi vidare till Phi Phi...fint väder, båttur med snorkling och en riktigt grym kväll där jag och Cecil rockade loss på dansgolvet, det blev nakenbad, Thai-Börje och en massa andra galenheter!!
Men vi stannade inte på Phi Phi särskilt länge heller utan drog vidare till Koh Phangan! Där fick vi riktigt fint boende men vädret ville inte riktigt som vi ville när vi va där....mest bara regn....en dag fick vi sol och då va alla fem helt galna som små barn och sprang ner till stranden och kastade sig i vattnet....på med Deep och pressade!
Dock en av dom roligaste kvällarna när jag, T och F hade en spindel på vår toa, har nog aldrig skrattat så mycket :D

Därefter åkte vi till Koh Tao och regnet följde med oss...bodde på ett superfint hotell med pool som hade utsikt över hela bukten...hyrde moppar och körde runt ön, i alla översvämningar! Där passade vi på att ligga vid poolen en hel dag också...även här brände jag mig givetvis (att jag inte kan lära mig!)...men eftersom vädret inte ville bli bättre så stack vi till Bangkok lite tidigare!

Lång bussresa till BKK...när vi kom till hotellet hade dom dubbelbokat oss....så efter många om och men tog dom oss till ett annat hotell som låg i gaykvarteren...haha det va en upplevelse! Men dagen efter fick vi rätt hotell och kunde njuta av solen uppe vid takpoolen! Shoppade på MBK...helt galet stort köpcentrum....jag älskar att shoppa men det va bara för mycket...hittade dock ett par fina saker! Där kollade vi på bio en av kvällarna också! En av dom bästa utekvällarna va givetvis i BKK, jag, T och F hamnade tillsist på någon klubb där vi dansade som galningar och jag delade strippstång med hororna...haha ja det va en syn för gudarna kan jag lova! 
Vi tatuerade oss alla i BKK utom Micke...jag gjorde tre stjärnor på foten och mitt namn på thailändska på handleden, blev riktigt nöjd!

Allt som allt har resan varit helt underbar...vi har verkligen bara slappat, festat och haft det skönt! Ätit en massa...dock blev man ju ganska trött på thaimaten ganska snabbt därav +2 kg på vågen :(
Tråkigt att det va så mycket regn för man hade ju önskat att man va lite brunare men men!
Många skratt och mycket internt som är himla kul men inte för så många andra :)
Tre veckor som har gått så himla fort och nu vill man bara åka igen!
Jag längtar redan till Egypten!

Haha ja det blev kanske inte så kort inlägg ändå...och ändå hade jag kunnat skriva så mycket mer...
Sitter för tillfället hemma hos mamma och pappa, har fått pussa och krama på alla och lämnat presenter!
Kom hem till nytt täcke och kuddar så inatt ska jag sova gott i min EGEN säng :)
Nä nu ska jag fortsätta kolla på Glee...får ju ta igen det jag missat!! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0