Bitter, uttråkad...och bara en massa sol!

Jobbat heeela helgen...alla röda dagar...13-21.30!!
Så kul det har varit...NOT! Vi har haft nada att göra och varit så uttråkade att det knappt varit sant...utarbetade sjuksköterskor vet jag knappt vad det är...denna helgen har jag varit allt annat än utarbetad...snarare tvärtom!
Ska nästan bli skönt att vi utökar vårt uppdrag till hösten och opererar flr även om det kommer att bli en del arbete för oss...men då kanske tiden iaf går snabbare :)

Dessutom har det ju inte gjort det bättre att sommaren verkligen har kommit för att stanna denna långledigheten...alla jäklar har varit på stranden eller vid poolen eller solat eller what ever man kan göra i solen...medans vi har suttit och pressat bäst vi kunnat på balkongen bakom fågelnätet!
Jaja...lite färg har jag ju faktiskt ändock fått...fick ju ställa klockan varje morgon och kl nio befann jag mig i solstolen hos mormor och morfar fram tills det var dags att ta cykeln till jobb...så okej det har väl varit liite skönt!

Idag slutade jag redan 14.30 på jobb (den där flexen är på fler minus än den någonsin varit efter denna helgen) så då stack jag hem till mormor o morfar och besökte solstolen...sen bort till farmor som bjöd på kålpudding (gaalet gott) och rabarberpaj :)
Hem och bytade om och stack ut en runda...25 minuter pw och 20 minuter jogg...svettig som fan rent när jag kom hem...gick knappt att andas så kvavt det är...men fy va skönt det va att få komma ut och rensa i huvudet lite!

Imorgon är jag ledig...men då blir det inget latande i solstolen inte...nä, jag och moster beger oss till Tyskland för att bunkra upp inför sommaren! Ska bli mysigt :)
Nä nu har jag väl varit bitter nog och fått tjata lite om hur trist min helg har varit så nu ska jag gå och glo lite på tv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0